tiistai 7. toukokuuta 2019

Ostotottumusten muutoksia


 Olen ruvennut monissa asioissa miettimään kulutus- ja ostotottumuksiani. Yksi missä olen muuttanut käyttäytymistäni paljon on lastenvaatteet.

Toki vieläkin ostan jotain isoista ketjulikkeistä, mutta olen koittanut sitä vähentää ja siirtyä katsomaan aktiivisemmin käytettyjä vaatteita lapsille. Nuorimmalle myös pyrin ostamaan uudet vaatteet merkeiltä joilla mm. On työntekijöiden olot kunnossa.

Yleensä kun itsellä on pöytä kirppiksellä tulee aina tehtyä löytöjä, samalla kun vie omaan pöytään tavaraa. Isot lapset on myös alkaneet haluta merkkivaatteita itselleen ja ne maksavat uutena maltaita joten suurimman osan olen hankkinut käytettynä.

Live kirpputoreista suosikkini on Kaarinassa sijaitseva Seesam, josta yleensä otan myös oman myyntipöydän. Ehdin vain käydä aivan liian vähän kiertelemässä kirpputoreilla nykyään.

Mutta onneksi on olemassa netissä toimiva kirpputori Emmy, josta suurimman osan käytetyistä vaatteista olen lapsille hankkinut. On niin helppo vaan selata uutuuksia tai jotain tiettyä kategoriaa muiden menojen väliajoilla. Tämä on kyllä pelastanut paljon siitä ajatuksesta että ostan vaatteita mahdollisimman paljon käytettynä.




Tälläkin viikolla taas sieltä kotiutui meille toiselle kaksostytölle Björn Borgin huppari sekä nuorimmalle ihana Vimman lettipaita.




                                - Venla-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti